teisipäev, 28. oktoober 2014

Tallinna bussiveerem ja selle keskkonnasõbralikkus

Kütusehind pole just odav praegusel ajal, isegi siis kui toorme hind langeb. Eeldatavasti saab nii püsikulud pisut madalamaks tõmmata.

Näiteks praeguse veeremi uutel bussidel on tlt kodulehe järgi järgmised näitajad:

* MAN Lion's City GL / A40 (liigend, 2013) — EURO V, vastab ka EEV nõuetele
* MAN Lion's City LE / A78 (tavaline, 2012 ja 2013) — EURO V, EEV
* Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01 (osteti 2011) — EURO V, EEV
* Scania K 270 UB4X2LB (2007) — EURO IV
* Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink (2006) — oletatavasti EURO III, aga võib-olla ka EURO IV (selle vastu räägib siiski see, et EURO IV vastavuses olevate mudelite nomenklatuur muudeti ära).
* Volvo B12MA (saabusid 04.2003) — EURO III
* Scania Hess L94 UB City (saabusid 01.-02.2003) — EURO II
* Bussirong Scania L94 UB + APM 5.2-13 (linnaliinidel al. 18.11.1999) — EURO II
* Scania Hess L94UB — EURO II
* Volvo B10M (liigend) — EURO II
* Scania L113CLB — EURO I

tlt kodulehel on kirjas ainult see veerem, mis uuelt ostetud.
Kasutatud veeremi kohta pole kahjuks midagi kirjas; kasutatud rootsi bussidest sai kunagi sõita lausa klassikaga, mis nüüd on muidugi omaette kogemus. Kahju, et pilte ei teinud.