neljapäev, 1. september 2016

Supi keetmine veel enne ERMi uue hoone köögi avamist

Reaktsioon Delfi/Eesti Päevalehe (EPL) artiklis kommentaarile. Nimelt kajastas artikkel seda, et Eesti Rahva Muuseum (ERM) loobus EPL-is reklaami avaldamisest, sest EPL kirjutas ERMi veel avamata uue hoone köögi kohta igast materjali; tüüpi, et pakutava toidu hind on kolekallis ja et üldse polevat see asi aus ja hea. Kuskil kõrval on ERMi reklaam, et tule ja vaata. Kognitiivne dissonants tekib kohe ja loomulikult ei saa ERM enda kohta käivate EPL-i artiklitega kuidagi nõustuda. Parim kommentaar kõlas nii: "Kõige odavam on [reklaamida] Nelli Teatajas. Aga kes seda loeb?" :D

Tabav küsimus. Sellest võib teha sobiva järelduse väljaande mõnede lugejate kohta.

Tegelikult on probleem selles, et kööki kritiseeritakse kritiseerimise pärast. Kritiseerida oleks olnud palju mõnusam alles peale ERMi uue hoone ja sellega kaasas käiva söögiasutuse avamist.
See võimalus pole üldse mitte kadunud, sest koht on veel avamata.
Sest siis oleks saanud püsiva kaebevarjundiga külastajad käia kohal, mugida ERMi köögi kooki ja vinguda nagu muiste, aga nüüd võttis EPL kogu vingumise lõbu enneaegselt ära. (kui kohutav.)

Lisaks — ERMi kohvikus ei hakka ainult käima kõik eesti rahvad, vaid ka turistid, kelle maksuvõime on palju arvestatavam. Kulud tuleb millestki ju tasa teha.

Niigi ei kritiseeri keegi KuMu hoones asuvat kohvikut, sest mitte väga kaugel KuMust on Kadriorus kohvikuid veelgi.

Nagu suurte projektidega ikka, on ERMi köögi ja kohvikuvõistluses väljavalituks saanud võitjal palju konkurente, kes kõik jäid kaotajaks, ning kes võitjale nüüd hammast ihuvad.
(Seos on muidugi tõendamata och puhas spekulatsioon. Ja üldse ei oma see blogipostitus ajakirjanduslikku kvaliteeti, ning on mõeldud kommentaariks.)
Lohutuseks ettevõtjatele, kes ise tahtsivad ERMi kööki ja kohvikusse pesa teha, aga ei saanud:
Teie saate avada ERMi vahetus läheduses mõnusama, hubasema ja odavama kohviku.
Konkurents on magus, eks ole?

P.S.
Kes iganes teine oleks saanud ERMi uue hoone kööki pesa teha, oleks temagi olnud ainuke [võitja], samuti konkurentide ülima kadestuse objekt, ning oleks ka langenud hävitava kriitikatule alla. Nii et vahet pole.

Kogu ERMiga seotud loos sellel nädalal on algava septembrikuu võitjaks ERMi kohvik ise. Kallis küll, aga kohvikust võib pikkamisi välja kujuneda omamoodi institutsioon, mida külastatakse pühadel päevadel ja piduriietuses. Sest isegi halb reklaam on reklaam.
Organiseeritud religiooni eestlased ei usu, seega kirikute ja posijate asemel võib ERM ühes kohvikuga transformeeruda ateistliku aseaine pakkujaks neile, kel vaimsusest vajaka.
Laiemalt võttes on sensatsioonihimu ja klikinälg nakatanud kogu Eesti ajakirjandust, ning EPL ei ole ammu esimene või ainuke. Hiljuti lõikas näppu näiteks Postimees, mille järel võiksid nii mõnedki inimesed kaaluda oma nutiseadmetele kõrvaliste pilkude eest kaitsva turvavarustuse (kiled, ümbrised) paigaldamist.

Kommentaare ei ole: